الکتروساعی

خدمات تابلو برق صنعتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان ممکن.

الکتروساعی

خدمات تابلو برق صنعتی با بالاترین کیفیت در سریع ترین زمان ممکن.

مفهوم کابل NYY

طبق استاندارد VDE برای ساخت سیم و کابل هر حرف بیانگر ویژگی خاصی از محصول است که در اینجا حرف N  نام کابل و حرف Y نشان دهنده عایق به کار رفته که از جنس PVC می باشد.

در کابل های دفنی که در زمین خوابانده می شود. استحکام و مقاومت کابل بیشتر از انعطاف پذیری آن مد نظر است ، به همین دلیل استفاده از کابل های مفتول یا خشک NYY و NYRY کار عاقلانه تری خواهد بود

کابل های مفتولی فرم پذیری خوبی دارند اما به دلیل تمایل الکترونها برای حرکت در سطح خارجی سیم و کابل ، بعد از مدتی شاهد اثر پوسته ای و شکنندگی آنها خواهیم بود. کابل های نیمه افشان یا کابل NYY در صنعت تعاریف مختلفی دارد که در حد امکان در این مقاله آن ها را بازگو می کنیم .

از مهم ترین کاربرد های سیم مفتول خشک به دلیل استحکام و مقاومت بیشتر می توان به ساخت تابلو های برق ، تولید و توزیع برق در نیروگاه ها ، کابل کشی داخل ساختمان ، کابل کشی در لوله های خرطومی و ساده و برای مکان های بسته و مرطوب اشاره کرد

کاربرد این کابل در صنعت ساختمان سازی زیادی دارد.

کابل های مفتولی تا سطح مقطع ۱۰ میلی متر از جنس مسی هستند، مقاطع بالاتر از ۱۰ میلی متر می تواند از جنس کابل آلومینیومی هم باشند. البته کابل مسی برای عبور جریان ، بهتر از کابل آلومینیومی عمل می کند، اما چون قیمت فلز مس  بالاست  می توان از آلومینیوم استفاده کرد. در واقع الومینیوم جایگزین خوبی برای مس است.

عایق غلاف این کابل ها یا از روکش PVC یا از روکش XLPET می باشد که بسته به نوع عایق قیمت کابل مفتولی هم متفاوت است. هر کدام از این عایق ها ویژگی های خاص خود را دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد